USA südameeksperid soovitavad TM-i vererõhu alandamiseks

AHA logoAmeerika Südame Asossiatsioon avaldas äsja teadusliku teadaande alternatiivsete meetodite kohta vererõhu alandamiseks, mis sisaldab kriitilist hinnangut meditatsioonitehnikate, sealhulgas transtsendentaalse meditatsiooni (TM) tehnika uuringute kohta. Teadaandes öeldi TM tehnika ja teiste meditatsioonitehnikate kohta järgmist:

“TM-i võib kliinilises praktikas kasutada kõrge vererõhu alandamiseks… tunnistati kõik teised meditatsioonitehnikad (sealhulgas MBSR (tähelepanuhoidmisel põhinev stressialandamine – Mindfulness-Based Stress Reduction) kuuluvaks III-sse klassi, s.t. toimet mitteomavateks, soovituslikult tõendustasandile C kuuluvateks.

Seega, teisi meditatsioonitehnikaid ei soovitata praegu vererõhu alandamiseks kliinilises praktikas.”

Kommentaarid

Dr Robert Schneider, on TM-i mõju kõrgvererõhutõvele juhtiv uurija kommenteeris:

„..põhiline on see, et nende teadaanne luges kõrge vererõhu alandamisel toimivaks ainult transtsendentaalse meditatsiooni ega lugenud teisi meditatsiooni- ja lõdvestustehnikaid ei toimivateks ega soovituslikeks.  Lisaks ütles teadaanne, et pikaajaline TM kasutamine vähendab kliiniliste südamehaiguste juhtumeid. Seda ei täheldatud ühegi teise toimimisviisi puhul.  

Lõpuks on märkimisväärne, et transtsendentaalse meditatsiooni 50-aastase õpetamise ja uurimise jooksul on esmakordne, et seda on tunnistanud ja soovitanud rahvuslik meditsiiniorganisatsioon, mis annab kutsealaseid juhiseid arstidele, tervishoiu rahastajatele ja poliitikutele.“

Dr Jaan Suurküla: Oleme kaua maininud, et arvamus, et kõik meditatsiooni tehnikad,  jooga ja sarnased, annavad samad tulemused ei põhine teaduslikutel asjaoludel. Varem oleme esitanud Dr Jonathan Sheari & Fred Travisi uuringut mis näitas et on olemas olulised erinevused, eriti ajuvõngetes (vaadake „Aju uuring kinnitab ..“). On rõõmustav, et auktoriteetne teaduslik assosiatsioon kinnitab seda kliiniliste uuringute lähtekohast.

TM-i efekt kõrge vererõhu puhul on pideva stressi alandamise tagjärg. Meetodid mis ei alanda vererõhku, ei alanda stressi tasemet efektiivselt.  

Nimetatud teadanne kinnitab sellega, et TM on ainus meditatsiooni tehnika mille kohta on olemas teaduslikud tõendid, et on võimeline alandada stressi. 

Sport, jooga, lõõgastumine ja mitmed meditatsiooni tehnikad saavad ajutiselt, mõne või mõnede tundide jooksul alandada stressi tasemet ja sellega vererõhku. Aga stressi/vereõhu pidevaks alandamiseks on vaja eemaldada need faktorid mis põhjustavad nõrka stressi taluvust, vaadake “Stressitaluvuse areng“. 

Eriti märkamisväärne on TM-i stressi-alandav toime teisiti ravaimata raske kroonilise stressi häire, nimelt post-traumaatilise stressi sündroomi puhul, vaadake “Uus uuringuaruanne..

Advertisements
Rubriigid: A: Kõik postitused, Teaduslikud uuringud, Tervis, Välismaalt, sildid: , , , , , , , , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.